Mere end halvdelen af danskerne fra Region Syddanmark tager positive erfaringer med sig ind i 2021 efter et corona-præget 2020. Ifølge en ny YouGov-undersøgelse, svarer 56% af danskerne fra Region Syddanmark, at corona-krisen har fået dem til at revidere deres liv og prioritere, hvad de ønsker at bruge deres tid på. Coca-Cola har indsamlet danskernes, herunder Region Syddanmarks, vigtigste erkendelser fra 2020 og sat dem på Coca-Cola-flasker og -dåser. Det er første gang nogensinde, at danskernes egne udsagn pryder det ikoniske brands emballage.
Virker citatet “Jeg vil leve mere i nuet” på den nye Coca-Cola dåse bekendt? Så er det måske fordi, det er dit eget. Som en del af den nye kampagne ‘Open To Better’ har Coca-Cola[1] nemlig spurgt danskerne, hvad de har lært i 2020 og ønsker at fokusere mere på fremover.
Region Syddanmark vil ‘leve mere i nuet’
Ifølge undersøgelsen svarer mere end halvdelen (56%) af danskerne fra Region Syddanmark, at de i nogen eller høj grad har taget deres liv op til revision efter tiden med corona. Og spørger man, hvad de ønsker at ændre i deres liv, peger flest (37%) på, at de vil ‘leve mere i nuet’, mens mere end hver tredje (36%) ønsker at ‘bruge mere tid sammen med familien’. Disse og en række andre erkendelser kan nu ses på de nye flasker og dåser fra Coca-Cola.
“Med alt det vi har været igennem i 2020, er det vigtigt at fokusere på det positive, vi har lært, og minde os selv og hinanden om, hvad der er vigtigt. Derfor har vi for første gang nogensinde sat en række af danskernes egne udsagn på vores flasker og dåser i forbindelse med ‘Open To Better’-kampagnen. Vi håber, at det kan inspirere til at fokusere mere på de vigtige ting i vores liv,” siger Philip Wedgewood, Senior Brand Manager for Coca-Cola.
Under corona-krisen har hver tredje dansker i Region Syddanmark (32%) opdaget nye sider af sig selv. Corona-krisen har også givet danskerne lyst til at bruge mere tid i naturen, på at træne og på at rejse rundt i Danmark. Især i Region Syddanmark har man fået lyst til at bruge naturen mere – således svarer 35% af danskerne i Region Syddanmark.
Mie fra Vejle: “Man skal leve livet, mens man har det”
En af de jyder, som deltager i kampagnen via Instagram, er Mie Isak fra Vejle. Hun har nemlig taget sit liv op til revision i 2020:
“Jeg synes, at det er blevet bekræftet big time, at man skal leve livet, mens man har det. Jeg valgte at springe ud i et nyt job tilbage i maj måned, selvom det var lige midt i ‘orkanens øje’. Jeg gik fra et fast job på 32 timer, jeg var meget glad for, til en stilling på 20 timer. Det har været en mega god beslutning både i forhold til de faglige udfordringer og ikke mindst personlige, fordi vi har fået meget mere tid sammen herhjemme,” fortæller Mie, som har valgt at dele sin personlige historie på Instagram i den nye kampagne fra Coca-Cola, fordi hun gerne vil være med til at sprede positivitet oven på et udfordrende år.
Claudia Rex viser, hvordan hun når sine mål
Også Claudia Rex og en række andre kendte influencers deler deres personlige historier i kampagnen. Claudia har lige som Mie taget sit liv op til revision i 2020, og har flittigt benyttet sig af vision boards for at finde ud af, hvad hun ønskede at få ud af sit liv.
“2020 vendte virkelig alt på hovedet for mig. Jeg indså, at jeg ikke var 100 procent lykkelig og måtte tage mit liv op til revision. Det betød, at jeg satsede alt og startede en helt ny karriere. En af de ting jeg gjorde – og hele tiden gør for at nå mine drømme – er at visualisere dem med ord og billeder. Teknikken er ret enkel, men ret effektiv. Jeg tror, at den kan hjælpe mange med at nå deres mål, så det kan jeg klart anbefale, at man prøver her i 2021,” fortæller Claudia.
På www.coke.dk/open kan du se, hvordan Claudia Rex bruger vision boards – og du kan også få ekspertråd fra Master i Positiv Psykologi og coach Katrine Sejersen-Permin til, hvordan du får sat ord og billeder på dine drømme og mål i 2021 og holde et positivt fokus i dit liv.