Skræddersyet corona-kundeservice

Årets to største shoppemåneder er i gang, men 6 ud af 10 danskere føler, at det er blevet lidt mere utrygt at handle i butikker i disse corona-tider. Det viser en ny landsdækkende YouGov analyse. Derfor lancerer SPORTMASTER i Vejle og kædens mange andre butikker en skræddersyet corona-kundeservice, der øger den personlige service – både i butikken og online. 

Årets største handelsmåneder og højsæson for gavekøb står for døren. Og i år føler mange danskere, at det er lidt mere utrygt at handle i de fysiske butikker. SPORTMASTER har via en landsdækkende analyse taget pulsen på danskernes forventninger til deres indkøb i de kommende måneder.

60 % føler, at det er blevet mere utrygt at handle i de fysiske butikker i disse corona-tider. Og 35 % siger direkte, at utrygheden hænger sammen med, om der er mange mennesker i butik eller butikscenter. Og det betyder noget.  For hver fjerde dansker vurderer nemlig, at de har brug for den inspiration, vejledning og rådgivning, man kan få i butikken – fx ved gavekøb.

Fleksible shoppemuligheder og personlig rådgivning

SPORTMASTER har også undersøgt, hvad der kan øge danskernes tryghedsfølelse. 20 % af de danskere, der føler sig mere utrygge peger på, at særlige åbningstider, hvor der er garanti for, at der er få mennesker i butikken, vil hjælpe dem. Og den udfordring er personalet i SPORTMASTER med på at løse.

Administrerende direktør i SPORTMASTER Andreas Holm: “I de kommende måneder vil butikschef Inger Willumsen og personalet i SPORTMASTER i Vejle gøre det lettere for de, der har behov for mere fleksibel shopping i disse corona-tider. Sammen gør vi det muligt for kunder, der er mere sårbare og skal tage større hensyn til sig selv eller deres familie, at komme ind i SPORTMASTER uden for de travle perioder – det kan være før eller efter normal åbningstid eller på tidspunkter, hvor vi ved, der ikke er travlt.”

Inger Willumsen i Vejle har et meget præcist overblik over, hvornår der er ‘run’ på i forretningen og hvornår, der er mere stille. “Den viden om den enkelte butik bringer vi i spil, så vi kan vejlede vores kunder og hjælpe dem med særlig gode tidspunkter eller have en dialog om en skræddersyet løsning. Har man behov for det, skal man ringe til 89 88 80 72” fortæller Andreas Holm og fortsætter: “Vi har butikker fordelt i hele landet og vores personale er klar til at hjælpe dem, der er sårbare og ikke føler sig trygge ved at komme i centre eller butikker, hvor der er mange mennesker,” fortæller Andreas Holm.

Mere personlig service – også online

SPORTMASTERs undersøgelse viser også, at 52 % af danskerne forventer at placere halvdelen eller mere af alle indkøb frem til og med jul online.

“Vi er klar med både gode online og butiks-tilbud op til julen og de store shoppedage – fx holder vi Black Week i stedet for Black Friday, så der ikke bliver trængsel i butikken og så flere kan følge med online.”

Den øgede personlige service gælder derfor både butik og online: “Selvom vi skræddersyer vores butikstilbud, så er der danskere som er i den situation, at de simpelthen ikke kan eller bør gå ud og shoppe. Dem er vores personale også klar til at hjælpe. Vi har sat ekstra bemanding på vores telefoner, så vi kan hjælpe forbrugere med spørgsmål om alt fra størrelser, modeller og levering, sådan at vi servicemæssigt ligestiller de, der handler i butik og online.”

FAKTA

Undersøgelsen fra er gennemført af analyseinstituttet YouGov. Der er i alt gennemført 1000 CAWI-interview med danskere i alderen 18+ år, i perioden 30. oktober – 2. november 2020. Spørgsmålene var ikke specifikt relateret til SPORTMASTER.
Vi bad danskerne svare på:

  1. Føler du dig mere usikker eller utryg ved at handle i fysiske butikker nu end før corona-pandemien?
  2. Hvor meget af de kommende måneders shopping forventer du at gøre i henholdsvis fysiske og online butikker? Fx i forbindelse med jul, advent og særlige tilbudsdage. Her tænkes ikke på dagligvareindkøb.
  3. Hvilke af nedenstående services kunne få dig til at føle dig mere tryg når du skal shoppe/handle? Her tænkes ikke på dagligvareindkøb.